Informacja o zakresie działania Starostwa Powiatowego w Brzesku w tekście łatwym do czytania
Starostwo Powiatowe w Brzesku realizuje określone przepisami prawa zadania między innymi z zakresu:
- geodezji i kartografii w tym dotyczące:
- prowadzenia ewidencji gruntów i budynków na obszarze Powiatu Brzeskiego,
- prowadzenia Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, wydawanie wypisów i wyrysów z bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
- gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu Brzeskiego i nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa;
- komunikacji i transportu w tym dotyczące:
- rejestracji pojazdów,
- wydawania praw jazdy różnych kategorii;
- architektury i budownictwa w tym związane z:
- wydawaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
- przyjmowaniem zgłoszeń o zamiarze budowy obiektów budowlanych lub wykonania robót budowlanych oraz dotyczących zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części;
- ochrony środowiska w tym dotyczące:
- udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie,
- zatwierdzania opracowań geologicznych stanowiących załączniki do wniosków o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
- wydawania kart wędkarskich,
- rejestracji zwierząt objętych ochroną;
- edukacji w tym:
- załatwia sprawy związane z prowadzeniem publicznych szkół ponadpodstawowych, także z oddziałami integracyjnymi, placówki doskonalenia nauczycieli i schroniska młodzieżowego, poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz młodzieżowego ośrodka socjoterapii,
- prowadzi ewidencję szkół i placówek niepublicznych;
- polityki społecznej i zarządzania kryzysowego w tym dotyczące:
- bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- ochrony zdrowia i polityki społecznej,
- wydawania decyzji zezwalających na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania,
- rzeczy znalezionych;
- orzekania o stopniu niepełnosprawności i wydawania kart parkingowych uprawnionym osobom niepełnosprawnym;
- udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
- ochrony interesów konsumentów;
- skarg, wniosków i petycji rozpatrywanych przez Starostę, Zarząd Powiatu Brzeskiego i Radę Powiatu Brzeskiego;
- współpracy ze stowarzyszeniami i fundacjami;
- rozwoju oraz promocji Powiatu Brzeskiego;
- realizacji inwestycji powiatowych;
- kultury, turystyki i sportu;
- spraw organizacyjnych i spraw pracowniczych w Starostwie;
- obsługi finansowo-księgowej i rachunkowości budżetu Powiatu i Starostwa.
W tej informacji przedstawione zostały przede wszystkim te zadania, które są najważniejsze z punktu widzenia osób chcących załatwić w Starostwie sprawy w szczególności z zakresu administracji publicznej.
W szerszym zakresie zadania realizowane w Starostwie określone zostały w Regulaminie Organizacyjnym opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) w zakładce URZĄD
REGULAMIN ORGANIZACYJNY - kliknij tutaj
Poniżej przedstawiono ścieżkę dostępu do szczegółowego zakresu zadań.
Należy wybrać zakładkę URZĄD, podzakładkę WYDZIAŁY, dalej KADENCJA, następnie właściwe stanowisko lub wydział, dalej ZADANIA.
Starostwo Powiatowe w Brzesku umożliwia dostęp do informacji publicznej poprzez BIP. Na wniosek udostępnia się wyłącznie te informacje, które nie podlegają publikacji w BIP.
Uchwały organów Powiatu Brzeskiego to jest Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu udostępniane są w formie elektronicznej w BIP, a w formie papierowej w Wydziale Organizacyjnym Starostwa, przy ul. Głowackiego 51, III piętro, pokój nr 316.