Problematykę dostępu do dokumentów reguluje Rozdział VIII Statutu Powiatu Brzeskiego stanowiącego załącznik do Uchwały nr XV/124/04 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 26 sierpnia 2004 roku, w sprawie: uchwalenia Statutu Powiatu Brzeskiego.
Rozdział VIII
Zasady dostępu do dokumentów organów powiatu i komisji rady powiatu oraz korzystania z nich
§ 9 6
Działalność organów powiatu jest jawna i przejawia się w szczególności w prawie dostępu obywateli do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu oraz uchwał organów powiatu, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów szczególnych.
§ 97
1. Dokumenty, o których mowa w § 96, udostępniane są nieodpłatnie według następujących zasad:
1) uchwały rady powiatu oraz protokoły z sesji rady powiatu w Biurze Obsługi Rady i Zarządu w
g o d z i n a ch p r a c y u r z ę d u ,
2)inne dokumenty - w terminie uzgodnionym z sekretarzem powiatu.
2. Uchwały i protokoły z posiedzeń organów powiatu podlegają udostępnianiu po ich formalnym przyjęciu - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.
§ 98
1. Udostępnianie dokumentów następuje na wniosek osoby zainteresowanej, która może dokonywać przeglądu akt oraz sporządzać z nich notatki i odpisy.
2. Osoba, o której mowa w ust. 1, może również wnioskować o wydanie jej uwierzytelnionego odpisu dokumentów. Uwierzytelnienia dokonuje sekretarz powiatu.
3. Od uwierzytelnienia odpisów pobiera się opłatę skarbową zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
4. Wydawanie kopii dokumentów jest odpłatne i odbywa się wg zasad i stawek określonych przez radę powiatu w drodze odrębnej uchwały.
§ 99
Udostępnianie dokumentów następuje na warunkach umożliwiających obywatelowi swobodne zapoznanie się z ich treścią, w szczególności przez udostępnienie biurka i krzesła.
§ 100
Udostępnianie dokumentów następuje przy stałej obecności pracownika, który obowiązany jest czuwać, aby udostępniane dokumenty pozostały w stanie nienaruszonym.
Problematykę opłat z tytułu wydawania kopii dokumentów reguluje przedmiotowa uchwała Rady Powiatu Brzeskiego.
Uchwała Nr VII/46/03 Rady Powiatu Brzeskiego
z dnia 30 czerwca 2003 r.
w sprawie: ustalenia zasad i stawek opłat z tytułu wydawanie kopii dokumentów związanych z wykonywaniem funkcji publicznych przez organy powiatu
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w związku z § 81 ust. 4 Statutu Powiatu Brzeskiego Rada Powiatu Brzeskiego uchwala co następuje:
§ 1
Stawka opłaty za wydanie kopii dokumentu wynosi:
1. za wydanie każdej rozpoczętej strony kserokopii - 0,50 zł
2. za wydanie dyskietki - aktualna cena dyskietki
3. za wydanie płyty CD - aktualna cena płyty
§ 2
Opłata o której mowa w § 1 będzie uiszczana w kasie Starostwa Powiatowego w Brzesku - w godzinach urzędowania kasy.
§ 3
Wydanie kopii dokumentu nastąpi po uprzednim okazaniu dowodu uiszczenia w/w opłaty
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Brzeskiego.
§ 5
Traci moc Uchwała Nr XXIII/222/2001 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 30 sierpnia 2001 r.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.