Wydział Geodezji i Kartografii
ul. Głowackiego 51
32-800 Brzesko
e-mail: sekretariat@powiatbrzeski.pl
Zakres działania Wydziału Geodezji i Kartografii obejmuje prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem należących do właściwości Starosty zadań określonych w szczególności:
- w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752, 1688, 1762 i 1136), w tym między innymi:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczące:
- ewidencji gruntów i budynków (baza danych EGiB),
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (powiatowa baza GESUT),
- rejestru cen i wartości nieruchomości,
- szczegółowych osnów geodezyjnych (BDSOG),
- obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000 (mapy ewidencyjne, mapy zasadnicze) – BDOT 500,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- w przepisach o scalaniu i wymianie gruntów;
- w ustawie z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 140).
Zakres działania Wydziału Geodezji i Kartografii obejmuje również prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań należących do właściwości Powiatu lub Starosty określonych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344, 1113, 1463, 1506, 1688, 1762, 1906 i 2029), w tym dotyczące gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa.
Starosta jako organ administracji geodezyjnej i kartograficznej wykonuje zadania określone w ust. 1 w pkt 1 przy pomocy Geodety Powiatowego, który jest równocześnie Dyrektorem Wydziału Geodezji i Kartografii.
Podziału zadań pomiędzy poszczególne referaty wyodrębnione wewnątrz Wydziału Geodezji i Kartografii dokonuje Starosta - na wniosek Dyrektora Wydziału uzgodniony z Wicestarostą – w zarządzeniu określającym szczegółowy zakres działania tej komórki.