Informacja o zakresie działania Starostwa Powiatowego w Brzesku
Informacja o zakresie działania Starostwa Powiatowego w Brzesku w tekście łatwym do czytania
Starostwo Powiatowe w Brzesku realizuje określone przepisami prawa zadania między innymi z zakresu:
- geodezji i kartografii w tym dotyczące:
- prowadzenia ewidencji gruntów i budynków na obszarze Powiatu Brzeskiego,
- prowadzenia Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, wydawanie wypisów i wyrysów z bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
- gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu Brzeskiego i nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa;
- komunikacji i transportu w tym dotyczące:
- rejestracji pojazdów,
- wydawania praw jazdy różnych kategorii;
- architektury i budownictwa w tym związane z:
- wydawaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
- przyjmowaniem zgłoszeń o zamiarze budowy obiektów budowlanych lub wykonania robót budowlanych oraz dotyczących zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części;
- ochrony środowiska w tym dotyczące:
- udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie,
- zatwierdzania opracowań geologicznych stanowiących załączniki do wniosków o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
- wydawania kart wędkarskich,
- rejestracji zwierząt objętych ochroną;
- edukacji w tym:
- załatwia sprawy związane z prowadzeniem publicznych szkół ponadpodstawowych, także z oddziałami integracyjnymi, placówki doskonalenia nauczycieli i schroniska młodzieżowego, poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz młodzieżowego ośrodka socjoterapii,
- prowadzi ewidencję szkół i placówek niepublicznych;
- polityki społecznej i zarządzania kryzysowego w tym dotyczące:
- bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- ochrony zdrowia i polityki społecznej,
- wydawania decyzji zezwalających na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy w celu ich pochowania,
- rzeczy znalezionych;
- orzekania o stopniu niepełnosprawności i wydawania kart parkingowych uprawnionym osobom niepełnosprawnym;
- udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
- ochrony interesów konsumentów;
- skarg, wniosków i petycji rozpatrywanych przez Starostę, Zarząd Powiatu Brzeskiego i Radę Powiatu Brzeskiego;
- współpracy ze stowarzyszeniami i fundacjami;
- rozwoju oraz promocji Powiatu Brzeskiego;
- realizacji inwestycji powiatowych;
- kultury, turystyki i sportu;
- spraw organizacyjnych i spraw pracowniczych w Starostwie;
- obsługi finansowo-księgowej i rachunkowości budżetu Powiatu i Starostwa.
W tej informacji przedstawione zostały przede wszystkim te zadania, które są najważniejsze z punktu widzenia osób chcących załatwić w Starostwie sprawy w szczególności z zakresu administracji publicznej.
Zasady postępowania dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się
Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM) lub systemu językowo-migowego (SJM) do Starostwa Powiatowego w Brzesku co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wniosek należy składać na formularzu, którego wzór dostępny jest tutaj:
Zgłoszenie chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza migowego
oraz w punkcie informacyjnym Urzędu.
Wniosek należy (opcje do wyboru):
- Złożyć na dziennik podawczy Starostwa Powiatowego w Brzesku, którego główna siedziba mieści się przy ul. Bartosza Głowackiego 51
- Przesłać drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Brzesku, ul. Bartosza Głowackiego 51, 32-800 Brzesko
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, na adres: /0398dqqqoz/skrytka
- Przesłać elektronicznie na adres: sekretariat@powiatbrzewski.pl
- Przesłać faksem pod nr tel. 14 663 23 43
- Zgłosić telefonicznie pod nr tel. 665 043 809 lub 14 663 31 11, za pośrednictwem osoby przybranej, potrzebę spotkania (podczas rozmowy koniecznym jest przekazanie wszelkich danych określonych we wniosku).
W przypadku, gdy wnioskowana sprawa nie leży w kompetencjach Starosty Brzeskiego, wniosek zostaje niezwłocznie przesłany do właściwego organu. O fakcie tym jednocześnie zawiadamia się wnioskodawcę.
Po przyjęciu zgłoszenia Starostwo Powiatowe w Brzesku zapewnia obsługę wnioskodawcy w terminie i formie przez niego wyznaczonym. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia osoba uprawniona zostanie o tym zawiadomiona, równocześnie wyznaczony zostanie możliwy termin udostępnienia świadczenia lub wskazana inna forma realizacji uprawnień określonych w ustawie.