Uruchomiona została wideoinfolinia dla osób Głuchych potrzebujących informacji i pomocy w czasie stanu epidemii. Infolinia powstała dzięki Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza oraz PZG we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Pomoc dostępna jest przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Wideoinfolinia powstała, aby zapewnić równy dostęp do informacji dotyczących koronawirusa. Infolinię będzie obsługiwał Polski Związek Głuchych. Osoba Głucha będzie mogła zadzwonić i uzyskać informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia, że może być zarażona. Z tłumaczami będzie można się połączyć za pośrednictwem:
- komunikatora Messenger (bezpośrednio ze strony Facbook koronawiruspjm),
- komunikatora skype (login: Koronawirus-Tłumacz PJM),
- komunikatora IMO, który umożliwia połączenia na komputerze (nr 609 939 546)
- oraz aplikacji tłumacz on-line języka migowego.
Infolinia to projekt realizowany w ramach Programu Dostępność Plus. Jej uruchomienie będzie też korzystne dla placówek służby zdrowia oraz służb ratownictwa medycznego. Ułatwi przeprowadzenie wywiadów lekarskich z pacjentami głuchymi i przyśpieszy ewentualną diagnozę i leczenie.
Równolegle na stronie NFZ działa wideoczat z tłumaczem języka migowego. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy będą pracować w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do internetu. Z tłumaczem można połączyć się od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-16.00. Usługa jest bezpłatna.
Szczegółowe informacje dotyczące funkcjonowania wideoinfolinii można znaleźć na stronach:
Źródło: www.utk.gov.pl