Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek zgłoszenia,
- wypełnione oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- aktualna mapa zasadnicza do celów opiniodawczych (znajdująca się w zasobach geodezyjno-kartograficznych), z zaznaczeniem lokalizacji zgłaszanego obiektu z podaniem jego wymiarów, odległości pomiędzy poszczególnymi jej elementami oraz odległościami od granic nieruchomości i istniejących obiektów,
- szkice/rysunki zgłaszanego obiektu,
- folder zgłaszanej oczyszczalni,
- opinia geotechniczną sporządzona przez uprawnioną osobę określającą kategorię geotechniczną obiektu (urządzenia rozsączającego) oraz warunki wodno- gruntowe działki, na której zgłaszana jest oczyszczalnia, ze wskazaniem zachowania odległości minimum 1,5 m pomiędzy poziomem wód gruntowych, a miejscem wprowadzenia ścieków do gruntu,
- zaświadczenie z gminy dot. lokalizacji działki w lub poza obszarem aglomeracji,
- inne pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, w szczególności decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony) – opłacone zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej,
- dokument potwierdzający sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony) – w przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS,
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Szczegółowe informacje dostępne w karcie informacyjnej usługi: Zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, z wyłączeniem zgłoszeń budowy i przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.